Στα 24 χρόνια - αντί 20 αρχικά - θα αποσύρονται τα ταξί στην περιφέρεια
Τα πολύ «ψιλά γράμματα» των αλλαγών της τελευταίας στιγμής, στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, κρύβουν μία έκπληξη, καθώς θα παραμείνει σε ισχύ άρθρο του «νόμου Βερελή», που έδινε την δυνατότητα σε κάθε εταιρεία ή συνεταιρισμό ταξί να διαθέτει και από μία λιμουζίνα.
Τα πολύ «ψιλά γράμματα» των αλλαγών της τελευταίας στιγμής, στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, κρύβουν μία έκπληξη, καθώς θα παραμείνει σε ισχύ άρθρο του «νόμου Βερελή», που έδινε την δυνατότητα σε κάθε εταιρεία ή συνεταιρισμό ταξί να διαθέτει και από μία λιμουζίνα.
Συγκεκριμένα, παραμένει σε ισχύ η περίπτωση β' της παραγράφου 10 του άρθρου έξι, η οποία όριζε:
«Για κάθε ανώνυμη εταιρεία ή συνεταιρισμό Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων …παραχωρείται δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου, κυβισμού άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών, χωρίς μετρητή. Στις ανώνυμες εταιρείες ή συνεταιρισμούς, που συστήνονται για την εκμετάλλευση τουλάχιστον δέκα αυτοκινήτων χωρίς μετρητή, χορηγείται δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία μίας νέας άδειας άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών για κάθε τρία τέτοια αυτοκίνητα, που συμμετέχουν στην εταιρεία ή συνεταιρισμό».
Επίσης, όπως αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο, «τα εν λόγω δικαιώματα παραχωρούνται μόνο για καινούργια αυτοκίνητα, ιδιοκτησίας των ανωνύμων εταιρειών ή των συνεταιρισμών», ενώ «οι άδειες αυτές είναι αμεταβίβαστες και ανακαλούνται αυτοδικαίως σε περίπτωση λύσης του νομικού προσώπου ή σε περίπτωση που εκλείψουν οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων χορηγήθηκαν».
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο:
- Στην επιτροπή, που θα γνωμοδοτεί στους περιφερειάρχες για τον αριθμό των νέων αδειών, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι τόσο των εργαζομένων οδηγών ταξί όσο και των εμπορικών επιμελητηρίων
- Έναν χρόνο μετά την θέση σε εφαρμογή του νομοσχεδίου, θα συγκροτηθεί -με απόφαση του υπουργού Υποδομών- επιτροπή ειδικών που θα μελετήσει και θα εκτιμήσει με έκθεσή της τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του νόμου.
- Από την έναρξη ισχύος του νόμου, κάθε εταιρεία ή ο συνεταιρισμός που θα συσταθεί και θα έχει άνω των πέντε αδειών ταξί, θα οφείλει να διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης και εγκαταστάσεις φύλαξης και συντήρησης για το σύνολο του στόλου.
- Τα νέα ταξί θα πρέπει να έχουν κυβισμό μηχανής τα μεν βενζινοκίνητα τουλάχιστον 1.550 κυβικά εκατοστά και άνω, τα δε πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.450 κυβικά εκατοστά και άνω.
- Δύο μήνες μετά την δημοσίευση του νόμου, οι περιφερειάρχες θα αποστείλουν στο υπουργείο Υποδομών συνολική πρόταση για την ενοποίηση εδρών ταξί στις περιφέρειές τους.
- Στην περιφέρεια τα ταξί θα αποσύρονται τελικά στα 24 και όχι τα 20 έτη, όπως προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο.
- Επίσης, με Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίσει κανόνες λειτουργίες, υποχρεώσεις, προσόντα, προϋποθέσεις διάθεσης, κυρώσεις κλπ, θα προβλέπεται ενιαίος χρωματισμός των ταξί ειδικής μίσθωσης σε ολόκληρη την επικράτεια.
- Στη Θεσσαλονίκη θα δοθούν 30 άδειες ταξί ειδικής μίσθωσης αντί 50 που προβλέπονταν αρχικά (εκ των οποίων ειδικά διασκευασμένα για ΑΜΕΑ θα είναι 9 αντί 15).
- Σε Πάτρα, Ηράκλειο και Λάρισα θα δοθούν 10 άδειες ειδικής μίσθωσης εκ των οποίων 3 ταξί θα είναι ειδικά διασκευασμένες για ΑΜΕΑ
- Ακόμη, οι λιμουζίνες θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως λειτουργούσαν και δεν θα θεωρούνται ταξί.
tovima.gr
Στα 24 χρόνια - αντί 20 αρχικά - θα αποσύρονται τα ταξί στην περιφέρεια
Τα πολύ «ψιλά γράμματα» των αλλαγών της τελευταίας στιγμής, στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, κρύβουν μία έκπληξη, καθώς θα παραμείνει σε ισχύ άρθρο του «νόμου Βερελή», που έδινε την δυνατότητα σε κάθε εταιρεία ή συνεταιρισμό ταξί να διαθέτει και από μία λιμουζίνα.
Τα πολύ «ψιλά γράμματα» των αλλαγών της τελευταίας στιγμής, στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης, κρύβουν μία έκπληξη, καθώς θα παραμείνει σε ισχύ άρθρο του «νόμου Βερελή», που έδινε την δυνατότητα σε κάθε εταιρεία ή συνεταιρισμό ταξί να διαθέτει και από μία λιμουζίνα.
Συγκεκριμένα, παραμένει σε ισχύ η περίπτωση β' της παραγράφου 10 του άρθρου έξι, η οποία όριζε:
«Για κάθε ανώνυμη εταιρεία ή συνεταιρισμό Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων …παραχωρείται δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου, κυβισμού άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών, χωρίς μετρητή. Στις ανώνυμες εταιρείες ή συνεταιρισμούς, που συστήνονται για την εκμετάλλευση τουλάχιστον δέκα αυτοκινήτων χωρίς μετρητή, χορηγείται δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία μίας νέας άδειας άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών για κάθε τρία τέτοια αυτοκίνητα, που συμμετέχουν στην εταιρεία ή συνεταιρισμό».
Επίσης, όπως αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο, «τα εν λόγω δικαιώματα παραχωρούνται μόνο για καινούργια αυτοκίνητα, ιδιοκτησίας των ανωνύμων εταιρειών ή των συνεταιρισμών», ενώ «οι άδειες αυτές είναι αμεταβίβαστες και ανακαλούνται αυτοδικαίως σε περίπτωση λύσης του νομικού προσώπου ή σε περίπτωση που εκλείψουν οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων χορηγήθηκαν».
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο:
- Στην επιτροπή, που θα γνωμοδοτεί στους περιφερειάρχες για τον αριθμό των νέων αδειών, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι τόσο των εργαζομένων οδηγών ταξί όσο και των εμπορικών επιμελητηρίων
- Έναν χρόνο μετά την θέση σε εφαρμογή του νομοσχεδίου, θα συγκροτηθεί -με απόφαση του υπουργού Υποδομών- επιτροπή ειδικών που θα μελετήσει και θα εκτιμήσει με έκθεσή της τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του νόμου.
- Από την έναρξη ισχύος του νόμου, κάθε εταιρεία ή ο συνεταιρισμός που θα συσταθεί και θα έχει άνω των πέντε αδειών ταξί, θα οφείλει να διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης και εγκαταστάσεις φύλαξης και συντήρησης για το σύνολο του στόλου.
- Τα νέα ταξί θα πρέπει να έχουν κυβισμό μηχανής τα μεν βενζινοκίνητα τουλάχιστον 1.550 κυβικά εκατοστά και άνω, τα δε πετρελαιοκίνητα κυβισμό μηχανής τουλάχιστον 1.450 κυβικά εκατοστά και άνω.
- Δύο μήνες μετά την δημοσίευση του νόμου, οι περιφερειάρχες θα αποστείλουν στο υπουργείο Υποδομών συνολική πρόταση για την ενοποίηση εδρών ταξί στις περιφέρειές τους.
- Στην περιφέρεια τα ταξί θα αποσύρονται τελικά στα 24 και όχι τα 20 έτη, όπως προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο.
- Επίσης, με Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίσει κανόνες λειτουργίες, υποχρεώσεις, προσόντα, προϋποθέσεις διάθεσης, κυρώσεις κλπ, θα προβλέπεται ενιαίος χρωματισμός των ταξί ειδικής μίσθωσης σε ολόκληρη την επικράτεια.
- Στη Θεσσαλονίκη θα δοθούν 30 άδειες ταξί ειδικής μίσθωσης αντί 50 που προβλέπονταν αρχικά (εκ των οποίων ειδικά διασκευασμένα για ΑΜΕΑ θα είναι 9 αντί 15).
- Σε Πάτρα, Ηράκλειο και Λάρισα θα δοθούν 10 άδειες ειδικής μίσθωσης εκ των οποίων 3 ταξί θα είναι ειδικά διασκευασμένες για ΑΜΕΑ
- Ακόμη, οι λιμουζίνες θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως λειτουργούσαν και δεν θα θεωρούνται ταξί.
tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου