Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

ΒΜW M550d xDrive - Ντιζελάααααρα!

Τρία τούρμπο, 740 Nm ροπής, τετρακίνηση, κύρος και τεχνολογία. Η M550d xDrive αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής των νέων δραστηριοτήτων της BMW M Gmbh και μας απογειώνει! Με μια ματιά
Πρεμιέρα των M Performance Automobiles
Hi-tech diesel με 3 τούρμπο, 381 PS και 740 Νm
0-100 σε 4,7 δλ,6,3 λτ./100 χλμ.
Κατόπιν παραγγελίας στην Ελλάδα

Η M550d xDrive είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η BMW λανσάρει μια νέα δραστηριότητα της M Gmbh: εκτός από την κατασκευή των ειδικών μοντέλων με το μαγικό Μ στην ονομασία τους και τις άλλες ασχολίες της, η θυγατρική αναλαμβάνει πλέον την παραγωγή των M Performance Automobiles. Μια νέα σειρά μοντέλων που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα μοντέλα παραγωγής και σε αυτά που κατασκευάζει η Μ. Η M550d xDrive κατασκευάστηκε ειδικά σαν μοντέλο λανσαρίσματος, όπως η πρώτη M535i, που το 1980 δεν ήταν ένα αυτόνομο μοντέλο M5, αλλά μια 535i με την περιποίηση της M. Διαθέτει 3λιτρο κινητήρα πετρελαίου με 3 (!) τούρμπο (μια παγκόσμια πρώτη), τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την περιποίηση της M σε πλαίσιο, μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά. Είναι διαθέσιμη και σε στέισον βάγκον έκδοση, ενώ ταυτόχρονα λανσάρονται οι, ίδιας φιλοσοφίας και με τον ίδιο κινητήρα X5, M50d και Χ6 Μ50d. Tα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα κατόπιν παραγγελίας στη χώρα μας.
Kάπου ανάμεσα
Με αρκετά στοιχεία στην εμφάνιση που έρχονται από τη θηριώδη Μ5 και άλλες σπορτίφ πινελιές, όπως οι τονισμένες απολήξεις των εξατμίσεων, η M550d xDrive τοποθετείται ανάμεσα στα πιο γρήγορα μοντέλα της Σειράς 5 και της σκληροπυρηνικής M5. Το νέο μοντέλο δεν είναι Μ5, αλλά η BMW ισχυρίζεται πως η M550d xDrive επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δλ. και το κυριότερο πως καταναλώνει μόλις 6,3 λτ./100 χλμ. Για τους λίγους τυχερούς το νέο μοντέλο θα είναι και αρκετά πιο οικονομικό από μια Μ5, που στη Γερμανία κοστίζει περί τις 102.000 ευρώ. Η 535d έχει τιμή εκεί κοντά στις 60.000 ευρώ. Η M550d xDrive, που είναι το πρώτο μοντέλο πετρελαιοκίνητο μοντέλο που συνοδεύεται από το μυθικό γράμμα «Μ», τοποθετείται ακριβώς ανάμεσα στις 80.000 ευρώ.
 Κινητήρας – Δεν υπάρχει!
Ο νέος 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας πετρελαίου έχει 3 τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και εξελίχθηκε από το M Division. Σίγουρα η παγκόσμια πρώτη των 3 τούρμπο ξεχωρίζει, αλλά και ο υπόλοιπος κινητήρας δεν φείδεται καινοτομιών, όπως τα ειδικά μπουλόνια σύσφιξης της κυλινδροκεφαλής και τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ, που είναι ικανά να δεχθούν πιέσεις 2.200 bar. H συνολική απόδοση του κινητήρα, που έχει κόφτη στις 5.400 σ.α.λ., είναι 381 ίπποι και κυρίως 740 Nm στις 2.000 σ.α.λ! Το μικρότερο από τα τούρμπο λειτουργεί λίγο πάνω από το ρελαντί, με το δεύτερο να πιάνει δουλειά στις 1.500 σ.α.λ. Στις 2.700 σ.α.λ. μια ειδική βαλβίδα στέλνει τη ροή των καυσαερίων στο τρίτο τούρμπο για τη μέγιστη απόδοση. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro6, συνδυάζεται με σοφιστικέ τετρακίνηση xDrive και το εξωπραγματικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW. Στην πράξη η απόκριση και η ροπή από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη συγκλονίζει, όπως η ομαλότητα λειτουργίας, ο ήχος (που φιλτράρεται, ενισχύεται και φτάνει στα αυτιά μέσω των ηχείων) και φυσικά οι επιδόσεις. Ο ήχος και η λειτουργία του κινητήρα θυμίζει περισσότερο V8 βενζίνης! Μόνο η θεωρητική κατανάλωση των 6,3 λτ./100 χλμ. χάρη στο Start/Stop και την τεχνολογία Efficient Dynamics, θυμίζει την πετρελαιοκίνητη υπεροχή του μηχανικού συνόλο.
Εσωτερικό: Σπορτίφ πολυτέλεια
Η πολυτέλεια, η κορυφαία ποιότητα υλικών, η hi-tech αίσθηση, το ιδανικό φινίρισμα και η άψογη αισθητική της Σειράς 5 είναι διάχυτη και στην M550d xDrive. Ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες που δίνουν τον απαραίτητο σπορτίφ τόνο, όπως το τιμόνι της Μ5 (χωρίς όμως το κουμπί M-Drivers για να υπάρχει πρόσβαση σε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στο σετάρισμα του αυτοκινήτου), τα σπορ καθίσματα, τα λογότυπα M και οι πινελιές αλουμινίου. Ο εξοπλισμός φυσικά έχει τα πάντα, η λίστα με τα εξτρά θυμίζει σεντόνι και φυσικά οι χώροι παραμένουν άνετοι, όπως ξέρουμε, για 5 ενήλικες παρέα με ένα ικανό χώρο αποσκευών.
Στο δρόμο – Mε εσάνς Μ5…
To νέο μοντέλο δεν είναι Μ5 diesel. Είναι ένα πανίσχυρο πετρελαιοκίνητο μοντέλο, που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του M Division, που έχει αναβαθμίσει κατάλληλα το DNA του για να δίνει την αίσθηση μιας M. Έτσι για παράδειγμα η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση δεν έχει τα αλουμινένια στοιχεία που έχει η Μ5, διαθέτει όμως μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, ενισχυμένα σινεμπλόκ και σπορ ρυθμίσεις. Ανάλογη ρύθμιση έχει το σύστημα τετρακίνησης, το DSC, το αυτόματο κιβώτιο, τα πάντα. Στην πράξη η M550d xDrive εντυπωσιάζει. Μπορεί να μην έχει την έκρηξη της Μ5, ούτε την κοψιά της σε τιμόνι και στρίψιμο, μπορεί το εύρος λειτουργίας να δείχνει μικρό (2.000-4.000), είναι όμως μιας εμφανώς σπορ κατασκευή, που κινείται σε ρυθμούς βολίδας. Το κιβώτιο είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το κράτημα χάρη στο σύστημα xDrive ακόμη και στην βρεγμένη γερμανική άσφαλτο ήταν εξωπραγματικό. Ακόμα και στη ρύθμιση Comfort, το αυτοκίνητο δεν είναι χαλαρό, απεναντίας είναι σφιχτό, αλλά για να το ευχαριστηθείς πραγματικά πρέπει να επιλέξεις Sport και Sport+, όπου αναρτήσεις, τιμόνι, ηλεκτρονικά συστήματα, απόκριση γκαζιού και λειτουργία κιβωτίου, αποκτούν M χαρακτηριστικά. Ένα μικρό παράπονο το έχουμε από την αμεσότητα και την συνολική αίσθηση του τιμονιού, αλλά και πάλι αυτό δεν είναι ικανό να αμβλύνει τις εξαιρετικές εντυπώσεις από ένα αυτοκίνητο πολυτέλειας και κύρους, που επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει σαν σπορ κατασκευή. Kαι να σκεφτεί κανείς πως το βάρος πλησιάζει τους 2 τόνους!
Και ντίζελ και τετρακίνητη η 6άρα
Στα πλαίσια της παρουσίασης της M550d xDrive είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για πολλά χλμ. και τη νέα τετρακίνητη εκδοχή της Σειράς 6. Όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη οδηγώντας το επιβλητικό κουπέ στην έκδοση 640d xDrive -με τον εξαιρετικό turbodiesel με μόνο (τι φτάσαμε να λέμε) δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτής, που αποδίδει 313 ίππους, αλλά το κυριότερο 630 Nm στις 1.500 – 2.500 σ.α.λ.- η σπουδαία τετρακίνηση έχει απογειώσει τα επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε βρεγμένη άσφαλτο. Η ανώτερη οδηγική αίσθηση φυσικά παραμένει ως είχε σε συνδυασμό με τα αναρίθμητα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και άνεσης. Όσο για τον ήχο και τη λειτουργία του κινητήρα τι να πούμε; Απλά ανοίξαμε το καπό για να σιγουρευτούμε ότι δεν έχει γίνει κάποιο λάθος και όντως είναι πετρελαιοκίνητο το μοντέλο, αν και η ροπή και η οικονομία καυσίμου δεν άφηναν και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης από μόνες τους.
autotriti.gr

Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα του onsitenews στο Facebook πατώντας εδώ

Τρία τούρμπο, 740 Nm ροπής, τετρακίνηση, κύρος και τεχνολογία. Η M550d xDrive αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής των νέων δραστηριοτήτων της BMW M Gmbh και μας απογειώνει! Με μια ματιά
Πρεμιέρα των M Performance Automobiles
Hi-tech diesel με 3 τούρμπο, 381 PS και 740 Νm
0-100 σε 4,7 δλ,6,3 λτ./100 χλμ.
Κατόπιν παραγγελίας στην Ελλάδα

Η M550d xDrive είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η BMW λανσάρει μια νέα δραστηριότητα της M Gmbh: εκτός από την κατασκευή των ειδικών μοντέλων με το μαγικό Μ στην ονομασία τους και τις άλλες ασχολίες της, η θυγατρική αναλαμβάνει πλέον την παραγωγή των M Performance Automobiles. Μια νέα σειρά μοντέλων που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα μοντέλα παραγωγής και σε αυτά που κατασκευάζει η Μ. Η M550d xDrive κατασκευάστηκε ειδικά σαν μοντέλο λανσαρίσματος, όπως η πρώτη M535i, που το 1980 δεν ήταν ένα αυτόνομο μοντέλο M5, αλλά μια 535i με την περιποίηση της M. Διαθέτει 3λιτρο κινητήρα πετρελαίου με 3 (!) τούρμπο (μια παγκόσμια πρώτη), τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την περιποίηση της M σε πλαίσιο, μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά. Είναι διαθέσιμη και σε στέισον βάγκον έκδοση, ενώ ταυτόχρονα λανσάρονται οι, ίδιας φιλοσοφίας και με τον ίδιο κινητήρα X5, M50d και Χ6 Μ50d. Tα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα κατόπιν παραγγελίας στη χώρα μας.
Kάπου ανάμεσα
Με αρκετά στοιχεία στην εμφάνιση που έρχονται από τη θηριώδη Μ5 και άλλες σπορτίφ πινελιές, όπως οι τονισμένες απολήξεις των εξατμίσεων, η M550d xDrive τοποθετείται ανάμεσα στα πιο γρήγορα μοντέλα της Σειράς 5 και της σκληροπυρηνικής M5. Το νέο μοντέλο δεν είναι Μ5, αλλά η BMW ισχυρίζεται πως η M550d xDrive επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δλ. και το κυριότερο πως καταναλώνει μόλις 6,3 λτ./100 χλμ. Για τους λίγους τυχερούς το νέο μοντέλο θα είναι και αρκετά πιο οικονομικό από μια Μ5, που στη Γερμανία κοστίζει περί τις 102.000 ευρώ. Η 535d έχει τιμή εκεί κοντά στις 60.000 ευρώ. Η M550d xDrive, που είναι το πρώτο μοντέλο πετρελαιοκίνητο μοντέλο που συνοδεύεται από το μυθικό γράμμα «Μ», τοποθετείται ακριβώς ανάμεσα στις 80.000 ευρώ.
 Κινητήρας – Δεν υπάρχει!
Ο νέος 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας πετρελαίου έχει 3 τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και εξελίχθηκε από το M Division. Σίγουρα η παγκόσμια πρώτη των 3 τούρμπο ξεχωρίζει, αλλά και ο υπόλοιπος κινητήρας δεν φείδεται καινοτομιών, όπως τα ειδικά μπουλόνια σύσφιξης της κυλινδροκεφαλής και τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ, που είναι ικανά να δεχθούν πιέσεις 2.200 bar. H συνολική απόδοση του κινητήρα, που έχει κόφτη στις 5.400 σ.α.λ., είναι 381 ίπποι και κυρίως 740 Nm στις 2.000 σ.α.λ! Το μικρότερο από τα τούρμπο λειτουργεί λίγο πάνω από το ρελαντί, με το δεύτερο να πιάνει δουλειά στις 1.500 σ.α.λ. Στις 2.700 σ.α.λ. μια ειδική βαλβίδα στέλνει τη ροή των καυσαερίων στο τρίτο τούρμπο για τη μέγιστη απόδοση. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro6, συνδυάζεται με σοφιστικέ τετρακίνηση xDrive και το εξωπραγματικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW. Στην πράξη η απόκριση και η ροπή από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη συγκλονίζει, όπως η ομαλότητα λειτουργίας, ο ήχος (που φιλτράρεται, ενισχύεται και φτάνει στα αυτιά μέσω των ηχείων) και φυσικά οι επιδόσεις. Ο ήχος και η λειτουργία του κινητήρα θυμίζει περισσότερο V8 βενζίνης! Μόνο η θεωρητική κατανάλωση των 6,3 λτ./100 χλμ. χάρη στο Start/Stop και την τεχνολογία Efficient Dynamics, θυμίζει την πετρελαιοκίνητη υπεροχή του μηχανικού συνόλο.
Εσωτερικό: Σπορτίφ πολυτέλεια
Η πολυτέλεια, η κορυφαία ποιότητα υλικών, η hi-tech αίσθηση, το ιδανικό φινίρισμα και η άψογη αισθητική της Σειράς 5 είναι διάχυτη και στην M550d xDrive. Ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες που δίνουν τον απαραίτητο σπορτίφ τόνο, όπως το τιμόνι της Μ5 (χωρίς όμως το κουμπί M-Drivers για να υπάρχει πρόσβαση σε προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στο σετάρισμα του αυτοκινήτου), τα σπορ καθίσματα, τα λογότυπα M και οι πινελιές αλουμινίου. Ο εξοπλισμός φυσικά έχει τα πάντα, η λίστα με τα εξτρά θυμίζει σεντόνι και φυσικά οι χώροι παραμένουν άνετοι, όπως ξέρουμε, για 5 ενήλικες παρέα με ένα ικανό χώρο αποσκευών.
Στο δρόμο – Mε εσάνς Μ5…
To νέο μοντέλο δεν είναι Μ5 diesel. Είναι ένα πανίσχυρο πετρελαιοκίνητο μοντέλο, που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του M Division, που έχει αναβαθμίσει κατάλληλα το DNA του για να δίνει την αίσθηση μιας M. Έτσι για παράδειγμα η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση δεν έχει τα αλουμινένια στοιχεία που έχει η Μ5, διαθέτει όμως μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, ενισχυμένα σινεμπλόκ και σπορ ρυθμίσεις. Ανάλογη ρύθμιση έχει το σύστημα τετρακίνησης, το DSC, το αυτόματο κιβώτιο, τα πάντα. Στην πράξη η M550d xDrive εντυπωσιάζει. Μπορεί να μην έχει την έκρηξη της Μ5, ούτε την κοψιά της σε τιμόνι και στρίψιμο, μπορεί το εύρος λειτουργίας να δείχνει μικρό (2.000-4.000), είναι όμως μιας εμφανώς σπορ κατασκευή, που κινείται σε ρυθμούς βολίδας. Το κιβώτιο είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το κράτημα χάρη στο σύστημα xDrive ακόμη και στην βρεγμένη γερμανική άσφαλτο ήταν εξωπραγματικό. Ακόμα και στη ρύθμιση Comfort, το αυτοκίνητο δεν είναι χαλαρό, απεναντίας είναι σφιχτό, αλλά για να το ευχαριστηθείς πραγματικά πρέπει να επιλέξεις Sport και Sport+, όπου αναρτήσεις, τιμόνι, ηλεκτρονικά συστήματα, απόκριση γκαζιού και λειτουργία κιβωτίου, αποκτούν M χαρακτηριστικά. Ένα μικρό παράπονο το έχουμε από την αμεσότητα και την συνολική αίσθηση του τιμονιού, αλλά και πάλι αυτό δεν είναι ικανό να αμβλύνει τις εξαιρετικές εντυπώσεις από ένα αυτοκίνητο πολυτέλειας και κύρους, που επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει σαν σπορ κατασκευή. Kαι να σκεφτεί κανείς πως το βάρος πλησιάζει τους 2 τόνους!
Και ντίζελ και τετρακίνητη η 6άρα
Στα πλαίσια της παρουσίασης της M550d xDrive είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για πολλά χλμ. και τη νέα τετρακίνητη εκδοχή της Σειράς 6. Όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη οδηγώντας το επιβλητικό κουπέ στην έκδοση 640d xDrive -με τον εξαιρετικό turbodiesel με μόνο (τι φτάσαμε να λέμε) δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτής, που αποδίδει 313 ίππους, αλλά το κυριότερο 630 Nm στις 1.500 – 2.500 σ.α.λ.- η σπουδαία τετρακίνηση έχει απογειώσει τα επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε βρεγμένη άσφαλτο. Η ανώτερη οδηγική αίσθηση φυσικά παραμένει ως είχε σε συνδυασμό με τα αναρίθμητα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και άνεσης. Όσο για τον ήχο και τη λειτουργία του κινητήρα τι να πούμε; Απλά ανοίξαμε το καπό για να σιγουρευτούμε ότι δεν έχει γίνει κάποιο λάθος και όντως είναι πετρελαιοκίνητο το μοντέλο, αν και η ροπή και η οικονομία καυσίμου δεν άφηναν και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης από μόνες τους.
autotriti.gr

Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα του onsitenews στο Facebook πατώντας εδώ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου